Саволномаи тестӣ аз фанни Этика ва Эстетика бо чавобхояш
Дӯстӣ дар таомул ва фарҳанги мардуми форс-тоҷик
– Ҳамдигарфаҳмӣ;
– Ҷамъ намудан сармоя;
+ Дӯстони ҷонӣ, нонӣ ва забонӣ;
– Фардият;
– Оиладорӣ;
Файласуф –классики Олмон Имануел Кант идеалро чӣ номидааст?
+ Уфук;
– Максад, тасавурот;
– Ҷахонбини;
– Орзу;
– Нуктаи оли;
Ахлоқ дар кадом шаклҳо метавонад пешниҳод гардад?
– Андешаҳо;
– Муносибатҳо;
– Сифатхои ахлоқӣ, накукори;
+Ба ҳайси тавсифи шахсият, мачмуи сифатхою неккирдорихои ахлоки, тавсифи муносибатхо миёни одамон, мачмуи меъёрхои ахлоки;
– Меъёри;
Илми этика кай арзи вуҷуд кардааст?
– а. II-I пеш аз мелод;
+а. IY то мелод;
– а. X;
– а. ХХ;
– а. I;
Ибни Сино ишқро ба кадом навъҳо ҷудо кардааст?
+ ишқи илоҳӣ ва инсонӣ;
– Ишқи заминӣ;
– Ишки мол;
– Ишки Ватан-модар;
– Сарватпарасти;
Боинтизомӣ чӣ маънӣ дорад?
+ Нормаю қоидаҳои рафтори дар чамъият маъмулро ба чо овардан ва барои рафтор дар назди ҷамъият ва дар назди худ масъулият ҳис кардан;
– Донишманд шудан;
– Дар хаёт мавкеи худро пайдо кардан;
– Қонунхои дар чомеа амлкунандаро донистан;
– Ба калонсолон ёри расондан;
Аломатҳои эҳтироми одамон
– Одамонро дуст доштан;
– Начот додани одамон;
– Дар рафъи мусибатхо маблаггузори кардан;
– Коидахои рафторро омузонидан;
+Боинтизоми, хоксори ва бетакалуф муомила кардан бо одамон, ба кибру гурур ва худписанди рох надодан, мулохизакору хушмуомила ва ботамкин будан;
Ифодаи «хулку рафтор оинаест, ки дар он ҳар кас симои худро мебинад» – ро кӣ гуфтааст?
+ Гёте;
– Кант;
– Рудаки;
– Ситсерон;
– Сукрот;
Одобу услуби муошират
+Хоксори, хушмуомилаги ба фикру акида, завк, одати одамон бо камоли диккат муносибат кардан, хайрхоху гамхор, нисбат ба худ серталаб ва нисбат ба одамони атроф пурсабру токат будан;
– Нутки бурро доштан;
– Муомилаи хуб ба рох мондан;
– Ҳамсухбатро дарк кардан;
– Рафтори аз руи меъёр;
Маънои хушмуомилагӣ.
– Ёрии модди расонидан;
+ На танхо манфиат ва хузуру халовати худ, балки манфиат ва хузуру халовати дигар одамонро низ ба этибор гирифтан;
– Сиёсат накардан, чидди будан;
– Оромона сухбат кардан;
– Мехрубони намудан ба одамон;
Маданияти муносибат чист?
– Мувофиқи талабот муносибат кардан;
– Эҳтиром кардани дигарон;
+ Маҷмуи принсип, норма ва қоидаҳои ахлоқии робитаи тарафйни одамон аст, ки ҳангоми мубодилаи ақида, фикр ва таҷриба риояи онхо ногузир аст;
– Оромона сухбат кардан;
– Меҳрубонӣ намудан ба одамон;
Одоби сухан .
– Бо овози баланд ва фахмо сухан гуфтан;
+Ба маъни, тоза, дуруст, равшан ва ба мавкеъ баён намудан фикр, риояи талаботи забон ва мантик;
– Бо як забон сухан гуфтан;
– Дагалгуфтори накардан;
– Гуфтугуи ошкоро;
Принсипҳо (усулҳои асоси)-и ахлоқи омӯзгор.
– Таҷрибаомузӣ;
+ Садоқатмандӣ ва эътиқодманди, ваҳдати педагоги ва коллективизм, адолати педагоги, шаъну шараф ва обрую эътибори муаллим;
– Малакаю махорат;
– Донишомузи;
– Хавасмандгардони, мехру шафкат нисбат ба хонандагон;
Унсурҳои асосии фаъолияти ахлоқӣ.
+ Маърифати ахлоки, ташкили тачрибаи ахлоки маданияту ахлок, худтарбияи ахлоки;
– Хоксори;
– Хушмуомилаги, муболилаи афкор;
– Инкишофи нутки хонандагон;
– Рахнамои кардан;
Яке аз тарафҳои асосии фаъолияти ахлоқӣ.
– Худомузи;
+ Худтарбиякуни;
– Шуҳратпарасти;
– Хушмуомилаги;
– Хоксори;
Категория чист?
– Маъқулаҳои асосӣ;
+ Мафҳумхое, ки ҳачман васеъ буда, робитаҳои куллӣ ва ҷиҳатҳои муҳими ходисотро ифода мекунанд;
– Элементҳои асосӣ;
– Қисматхо;
– Мафҳумҳо, унсурҳо;
Муаллифи асари »Орои аҳли мадинат – ал фозила»
– Кайковус;
+ Абунасри Фороби;
– Ибни Сино;
– Аҳмади Дониш;
– Арасту;
Шаклҳои шуури маънавӣ.
+ Вазифа, вичдон, номус, кадру кимат;
– Шуури ахлоки;
– Шуури эстетики;
– Маҷмуи шаклхои гуногун;
– Мақсади шахсӣ;
Вазифа чанд хел мешавад?
– 4;
+ 2;
– 3;
– 6;
– 1;
Вазифаи ҷамъиятӣ чист?
+ Маҷмуъ ва алоқаи мутақобилаи вазифахои обективан зарури одамон, коллектив, ташкилот ва умумияти онҳо;
– Вазифа аз руи ихтисос;
– Вазифаи соҳавӣ;
– Муносибати одамон ба вазифаи ҷамъиятӣ, ба уҳдадории ҷамъиятиест, ки онҳо дарк гардида, бо майли ботинии маънавӣ иҷро карда мешаванд;
– Супориши роҳбарият;
Вазифаи маънавӣ чист?
+ Муносибати одамон ба вазифаи ҷамъиятӣ, ба уҳдадории ҷамъиятиест, ки онҳо дарк гардида, бо майли ботинии маънавӣ иҷро карда мешаванд;
– Мачмуъ ва алоқаи мутақобилаи вазифаҳои обективан зарури одамон, коллектив, ташкилот ва умумияти онҳо;
– Вазифа аз руи ихтисос;
– Вазифаи соҳави;
– Супориши роҳбарият;
Виҷдон ба сифати чӣ зоҳир мешавд?
– Мутобиқи эҳсос;
+ Махкумкунанда ё танбеҳдиҳанда;
– Идеали маънави;
– Дар алокамандибо вазифаи ҷамъияти;
– Ифтихор доштан;
Вазифаи идеал дар шуури инсон.
+ Воситаи ба рафтори дигарон баҳо додан;
– Мақсаду тасаввурот;
– Тавлиди орзу;
– Дастовардҳои ахлоқӣ;
– Самти фаъолияти муайян;
Арзишҳои волои ахлоқи кадомҳоянд?
+ Шараф ва номус, қадру қимати шахс, маънии ҳаёт;
– Намирандагӣ;
– Шахсиятпарастӣ;
– Адолатпарварӣ;
– Меъёри инизом;
Меҳвари асосии таълимоти ахлоқии Абунасри Форобӣ.
+Таълимот дар бораи инсон;
– Тадқиқи мавзуҳои фалсафӣ;
– Тадқиқи олам;
– Масъалаи хайр ва шар;
– Ҳалли масъалаҳои ахлоқӣ;
Яке аз масъалаҳои асосии ахлоқ аз назари Абунасри Форобӣ.
+ Рохи ба саодат расидан;
– Тадкики олам;
– Муносибатхои байнихамдигарии одамон;
– Омузиши сифатхои ахлоки;
– Тарбияи атфол;
Андешаи Форобӣ дар бораи хушбахтии инсон.
– Амали неку доштан;
+Камолоти муайян, ки инсон ба воситаи акли фаъол сохиб шуда, фаъолияти хаёти бо хирад мувофик ояд;
– Хасису фиребгар набудан;
– Боргоҳи тарбия хушбахт намудан;
– Касби ахлоки нек;
Форобӣ некукориро ба чанд қисм ҷудо кардааст?
+ 2;
– 4;
– 3;
– 6;
– 5;
Ба андешаи Форобӣ фазилати интеллектуалӣ чи гуна ҳосил мешавад?
+ Хамаи хусусиятхо бо рохи тарбия, омузиш хосил мешавад;
– Бо ёрии одат ба даст меояд;
– Хангоми ба манфиати давлат равона гардидан;
– Дар вакти мувофик омадани фаъолияти хаёти бо хирад;
– Дар вакти хушбахт будан;
Мақсади инсонӣ дар таълимоти ахлоқии Форобӣ.
+ Мақбул муфид ва неку;
– Бо ахлоқ зинат додани дониш;
– Аз худ кардани санъатҳо;
– Дониш омӯхтан;
– Симои ахлоқӣ пайдо кардан;
Некӣ аз назари Абунасри Форобӣ.
– Мафҳуми марказӣ;
+ Ҳамаи он чизе, ки барои саодатманд шудани инсон муфид аст;
– Саховатмандӣ;
– Шуҳратмандӣ;
– Соҳибэҳтиромӣ;
Мавзӯи таълимоти ахлоқии Ибни Сино.
+ Риояти тозагию озодагӣ, дӯстию рафоқат, муҳаббату эҳтиром, илмомӯзӣ ва ғайраҳо;
– Хулқи инсонӣ;
– Табобати беморон;
– Маърифати айбҳо;
– Ислоҳ кардани рафтор;
Вазифаи ахлоқ ба таъкиди Ибни Сино.
+ Дар хисоби неку бади ахлок диккат додан;
– Омузиши некию рафъи бади;
– Зираки дар интихоби рафтор;
– Илмомузи;
– Мухаббату эхтиром;
Моҳияти некӣ мувофиқи таълимоти Сино.
– Бомаърифат будан;
+Табиатан ба суи камолот майл кардани ҳамаи мавҷудот;
– Набудани камолот;
– Нобудан аз ҳама некиҳо;
– Некии хақиқӣ;
Асарҳои доир ба ахлоқ офаридаи Арасту.
– «Риторика», «Поэтика»;
+ «Этикаи Никомах», «Этикаи бузург», «Этикаи Эвдомики»;
– «Метафизика»;
– «Давлат»;
– «Ахлоки мухсини»;
Асарҳои ахлоқии дар замони сосониён эҷодшуда.
– «Гулистон», «Бӯстон»;
+ «Пандномаи Бузургмехр», «Пандномаи Анушервон», «Калила ва Димна», «Андарзи Хусрави Кубоддон»;
– «Донишнома», «Пирӯзинома»;
– «Қобуснома»;
– «Футувватномаи султонӣ»;
«Кимиёи саодат» асосан кадом масъалаҳоро дар бар мегирад?
+ Дар шинохтани худ, хаққи таоло, маърифати дунё, масъалаи охират, одоби никоҳ;
– Ахлоки хамида;
– Инсондусти, адолатпарвари;
– Эхтироми волидайн;
– Масъалахои оиладори;
Ахлоқи Муҳсинӣ аз чанд боб иборат аст?
– 60 боб;
+ аз мукаддима ва 40 боб;
– 44 боб;
– 12 боб;
– хулоса ва 10 боб;
«Ахлоқи Носирӣ» кадом мақолахоро дар бар мегирад?
– Дар бораи назарияи маърифат;
+ «Тазхиби ахлоқ», «Тадбири манзил» «Тадбири мудун»;
– Дар бораи рад кардани назарияи фитрияти ахлоқ;
– Омилҳои тарбия;
– Тагйирёбии ахлоқ;
« Ахлоқи Носирӣ» дар бораи чӣ баҳс мекунад?
– Масъалахои некӣ ва бадӣ;
+ Фалсафаи амалӣ;
– Доир ба маърифати дунё;
– Доир ба маърифатидунё;
– Дар бораи тарбия;
Яке аз вазифаҳои ахлоқ дар рӯзгору рафтори одамон.
+ Вазифаи меъёри низом;
– Муайян кардани омилҳои тарбия;
– Омӯхтани касбу кор;
– Ба камол расидан;
– Муқоиса кардани донишҳо;
Фазилатҳои некукорӣ ба андешаи Форобӣ.
+ Интеллектуалӣ ва ахлоқи накукорӣ;
– Бо роҳи тарбия;
– бо ёрии одат ба даст овардан;
– Ба воситаи санъат;
– Ба воситаи дониш;
«Дарбаёни қаноат варзидан» кадом олим мӯътакид аст?
– У. Кайковус;
– Н. Тӯсӣ;
– А. Нишопурӣ;
– И. Сино;
+ Кошифӣ;
Неки чист?
– дониш омӯхтан;
– ифтихор доштан;
+ рафторе, ки ба нафъи табиату ҷамъият ва кулли олам равона шудааст;
– беозор будан;
– хомӯшӣ;
Мафҳуми марказии этика дар таълимоти ахлоқии Арасту.
– виҷдон;
– некӣ ва бадӣ;
+«бахт», «хушбахти», «саодат»
– идеали ахлоқӣ;
– адолат;
Калид (Этикаи касбӣ)
1 | В | 44 | В | 87 | В | ||||||||
2 | А | 45 | В | 88 | А | ||||||||
3 | С | 46 | В | 89 | А | ||||||||
4 | С | 47 | Е | 90 | Е | ||||||||
5 | А | 48 | С | 91 | А | ||||||||
6 | В | 49 | С | 92 | А | ||||||||
7 | А | 50 | А | 93 | В | ||||||||
8 | В | 51 | D | 94 | С | ||||||||
9 | В | 52 | D | 95 | В | ||||||||
10 | D | 53 | А | 96 | В | ||||||||
11 | А | 54 | В | 97 | А | ||||||||
12 | В | 55 | А | 98 | В | ||||||||
13 | А | 56 | А | 99 | В | ||||||||
14 | С | 57 | С | 100 | В | ||||||||
15 | В | 58 | А | 101 | А | ||||||||
16 | А | 59 | С | 102 | В | ||||||||
17 | А | 60 | В | 103 | А | ||||||||
18 | С | 61 | С | 104 | А | ||||||||
19 | А | 62 | С | 105 | В | ||||||||
20 | В | 63 | В | 106 | А | ||||||||
21 | А | 64 | А | 107 | А | ||||||||
22 | С | 65 | D | 108 | А | ||||||||
23 | D | 66 | С | 109 | А | ||||||||
24 | А | 67 | D | 110 | В | ||||||||
25 | С | 68 | С | 111 | А | ||||||||
26 | А | 69 | В | 112 | А | ||||||||
27 | С | 70 | С | 113 | А | ||||||||
28 | С | 71 | С | 114 | В | ||||||||
29 | D | 72 | С | 115 | А | ||||||||
30 | В | 73 | А | 116 | А | ||||||||
31 | С | 74 | D | 117 | В | ||||||||
32 | А | 75 | А | 118 | В | ||||||||
33 | С | 76 | С | 119 | В | ||||||||
34 | D | 77 | А | 120 | А | ||||||||
35 | D | 78 | А | 121 | В | ||||||||
36 | В | 79 | В | 122 | В | ||||||||
37 | С | 80 | А | 123 | В | ||||||||
38 | С | 81 | С | 124 | А | ||||||||
39 | С | 82 | В | 125 | А | ||||||||
40 | В | 83 | А | 126 | Е | ||||||||
41 | А | 84 | С | 127 | С | ||||||||
42 | С | 85 | А | 128 | С | ||||||||
43 | С | 86 | D | ||||||||||