Тестхо аз фанни Протокол ва Этикет бо чавобхояш
Тестҳо аз фанни «Протокол ва Этикет»
#. Решаи калимаи «дипломат» аз кадом вожа гирифта шуда, чи маъно дорад?
– «дипломус» (римӣ) – ҳуҷҷат;
+ «диплома» (юнонӣ)– қаткардашуда;
– «дипломат» (русӣ) – зирак;
– «дипломат» (франсузӣ) – намоянда;
– дипломат (англисӣ) ҷомадон;
#. Протокол чист?
+ ин маҷмӯи қоидаҳои рафтор
– ин маҷмӯи қоидаҳои танзим
– ин маҷмӯи қоидаҳои дарс
– ин маҷмӯи қоидаҳои донишкада
#. Истилоҳи «протокол» аз кадом забон гирифта шудааст?
+аз калимаи юнонии protokollon
– аз калимаи фаронсавии protokollon
– аз калимаи лотинии protokollon
– аз калимаи португалии protokollon
– аз калимаи олмонииprotokollon
#. Сиёсат чанд самт дорад?
+ 2 – дохилӣвахориҷӣ;
– 3 – дохилӣ, хориҷӣ ва байнидавлатӣ;
– 2 – дохилӣ ва байналхалқӣ;
– 3 – иқтисодӣ, амниятӣ ва фарҳангӣ;
#. Сиёсати дохилӣ кадом масъалаҳои асосиро фаро мегирад?
+ иқтисодӣ, сиёсӣ, иҷтимоӣ ва фарҳангӣ;
– фарҳангӣ, амниятӣ, равобити хориҷӣ ва сӯлҳҷӯӣ;
– афзоиши аҳолӣ, илмӣ-техникӣ, ҳарбӣ ва иқтисодӣ;
– пешгирии таваррум (инфлятсия), танзими оила, варзиш ва туризм;
#. ҶТ кай ба Эъломияи Венагии соли 1961 ҳамроҳ гардидааст?
– 5 – декабри соли 2002;
+ 1- ноябри соли 1994;
– 30 – июли соли1997;
– 31 – декабри соли 2002;
#. Рамзҳои расмии истиқлолияти давлатиро номбар намоед?
– кӯҳсор, нишон, гандум;
+ парчам, нишон, суруди миллӣ;
– офтоб, кӯҳсор гандум;
– парчам, суруди миллӣ, офтоб;
#. Қарори Шӯрои Олй дар бораи тасдиқи матн ва оҳанги суруди миллӣ кай ва
таҳти рақами чанд қабул гардидааст?
+11- декабри соли 1999, № 891;
– 9 – сентябри соли 1999, № 1021;
– 9 – сентябри соли 1991, № 1110;
– 7 – сентябри соли 1994, № 1074;
#. Қарори МаҷлисиОлӣ дар бораи тасдиқи нишони давлатӣ кай ва таҳти
рақами чанд қабул гардидааст?
+11- декабри соли 1999, № 891;
– 9 – сентябри соли 1999, № 399;
– 22 – июли соли 1989, № 398;
– 6 – ноябри соли 2000, №890;
#. Ризоияти кишвари мизбон барои таъини сафир бо кадом роҳ хоста мешавад?
– тавассути гуфтугӯи телефонӣ;
+ мувофиқати шифоҳии корманди ВКХ бо вазири умури хориҷаи кишвари мизбон;
– тавассути мубодилаи телеграммаҳо;
– бо роҳи дархости расмӣ;
#. Қарори Маҷлиси Олӣ дар бораи тасдиқи парчами давлатй кай ва таҳти рақами чанд қабул гардидааст?
+11- декабри соли 1999, № 892;
-11- январи соли 1999, № 398;
– 15- апрели соли 2000, № 400;
– 11 январи соли 2003, № 142;
#. Қарори Маҷлиси Олӣ дар бораи тасдиқи суруди миллӣ кай ва таҳти рақами
чанд қабул гардидааст?
+11- декабри соли1999, № 888;
– 11- декабри соли 1999, № 892;
-11- апрели соли 2000, № 401;
– 15- феврали соли 1998, № 335;
#. Шаклҳои боздидҳои сарварони кишварҳоро гӯед?
-боздиди корӣ, ташрифотӣ, шахсӣ;
– боздиди расмӣ, корӣ, зимни убур, шахсӣ;
-боздиди расмӣ, корӣ, ташрифотӣ, шахсӣ;
+ боздиди тиҷоратӣ, ташрифотӣ, дӯстона, расмӣ;
#. Зиёфатҳои рузонаро номбар кунед?
+наҳорӣ, чошт, фуршет, коктейл;
– наҳории корӣ, чошт, чой;
-наҳорӣ, наҳории корӣ, қадаҳи шампон;
– наҳории корӣ, чошт, жур фикс;
#. Зиёфатҳои шабонаро номбар кунед?
-чошт, шом, жур фикс, фуршет, коктейл;
– наҳории корӣ, чошт, чой, шом;
– чошт, чой, шом, қадаҳи шампон;
+шом, фуршет, мизи шведӣ;
#.Аввалин китоб оид ба этикет дар куҷо пайдо шудааст?
+дар Юнон;
– дар Италия;
– дар Миср;
– дар Мовароунаҳр;
#. Шаклҳои этикетро номбар кунед?
– динӣ;
– идеалистӣ;
– материалистӣ;
+ хизматӣ, дипломатӣ, ҳарбӣ, тиббӣ, педагогӣ, дар ҷойҳои ҷамъиятӣ;
#. Этикет (одоб) – и сӯҳбатҳои дипломатӣ кадомҳоянд?
-дароз накардани гуфтор, муътамад сохтан, истифодаи эҳсосот, пешниҳоди далелҳо, риояи дақиқият;
– бовари ба худ, муътамад сохтан, истифодаи далелҳои мушаххас, риояи
вақт;
– дароз накардани гуфтор, риояи вақт, бовари ба худ, муътамад сохтан;
+ сари вақт ҳозир шудан, муътамад сохтан, истифодаи эҳсосот, риояи
дақиқият;
#. Дар сӯҳбатҳои расми бо чи хел сару либос ҳозир шудан лозим аст?
– чи хеле ки ба Шумо маҳқул бошад;
– ба вазъият нигоҳ намуда амал менамоям;
+бо сару либоси расми бо назардошти фаслҳои сол (костюми сиёҳ,куртаи сафед,галстук),муйи сар ва риши ба тартиб оварда;
– бо либоси корӣ;
#. Роҳбар вақти сӯҳбат бо коргарон ва дигар шахсони наздаш буда, бояд кадом корҳоро накунад?
– нахандад;
– шӯхи накунад;
– фахр карда нашинад;
+бо телефон бисёр гап назанад, бо ангуштонаш ба стол зада бози накунад, ҷидди бошад, ба қоғазҳо ва ҳуҷҷатҳое, ки ба кор алоқаманд нест, бисёр нигоҳ накунад;
#. Дар тарабхона ба шумо ба косаи бедаста хӯрок доданд. Шумо бояд:
– косаро бардошта шӯрборо хӯред
+ шӯрборо бо қошӯқ хуред;
– як қисми шӯрборо бо қошуқ ва кисми дигарашро бардошта хӯред;
– шурборо аз коса бо даст хуред;
#. Пас аз хӯрок ба сифати десерт шампан дода шуд. Шумо шампан нӯшида наметавонед ва медонед, ки ба хотири шумо сухан мегӯянд. Шумо ба пешхизмат мегӯед:
– қадаҳи худро бардошта то охир менӯшед;
– пешхизматро хоҳиш мекунед, ки ба қадаҳи шампан об резад;
– ҳеҷ чиз нагуфта, мефармоед шампан резан;
+кадахи шампанро ба дахон бурда, нанушида ба руи миз мегузоред.
#. Ҳангоми хӯроки нисфирӯзии расмӣ дар тарабхона пешхизмат ба назди шумо омада мегӯяд, ки кассе ба шумо занг мезанад. Шумо аз сари миз бармехезед. Бо дастпоккунак чӣ бояд кард?
+ бо эҳтиёт ва дурустакак дастпоккунро қат карда, аз тарафи рости лаълича мегузоред;
– саросема дастпоккунро қат карда, аз тарафи рости лаълича мегузоред;
– дастпоккунро дар болои курсӣ мегузоред;
– саросема дастпоккунро қат карда, хамрохи худ мегиред.
#. Дар тарабхона шумо хӯроки шоми тантанавӣ ташкил мекунед. Миёни
даъватшудагон ҷуфти оилавӣ мебошанд ва ҳамчунин яке аз муштарии
муҳими шумо завҷаи ӯ мебошад. Чӣ гуна дастурҳоро ба пешхизма медиҳед?
– пеш аз ҳама ба ҳамсари шумо хизмат расонад;
– ба шумо ва ҳамсаратон дар охир хизмат расонад; + аввал ба занхо хизмат расонад; – ба хама баробар хизмат расонад.
#. Дар даъватнома нишон дода шудааст, ки қабул аз соати 19:00 то 21:00.
Шуморо лозим аст, ки ҳозир шавед:
+ расо соати 19:00;
– дар дилхоҳ вақт байни соатҳои 19:00 ва 21:00;
– дар ним соати авали қабул, аз соати 19:00 то 19:30;
– барвақттар омада, барвақттар равед;
#. Шумо бо касе саломуалейк мекунед ё хайрухуш мекунед. Дастфишорӣ дар кадоме аз онҳо дуруст ҳисобида мешавад?
+ ҳангоме ки шумо саломуалейк мекунед;
– ҳангоме ки ба хонаи ӯ меоед ;
– ҳангоме ки ба наздаш ба меҳмонӣ меоед;
– ҳангоми хайрухуш.
#. Шумо бо гурӯҳе аз чор нафар сӯҳбат доред. Шумо бояд ба чашми одамон нигоҳ кунед.
+ танҳо ба чашми шахсе, ки он лаҳза ба ӯ муроҷиат мекунед;
– ба чашмони ҳар чор нафар;
– ба чашмони шахсе, ки ру ба руи шумо истодааст;
– ба чашмони шахсоне, ки аз ду тарафи шумо истодаанд.
#. Шумо дар офисатон ташрифоранда-занро саломуалейк карда:
– ҳеҷ чиз нагуфта имкон медиҳед, ки худи меҳмон ҷои нишастро
интихоб кунад;
+ба куҷо нишасттанро нишон медиҳед;
– шумо метавонед дар ҷойи дилхоҳатон шинед;
– дар ҷойи дилхоҳатон шинед;
#. Шумо ба хонае ба хӯроки шом даъват шудаед. Кай шуморо лозим аст, ки дастпоккунро аз рӯйи миз гирифта, дар болои зонуҳои худ кушоед?
+танҳо пас аз он, ки ин корро мизбон мекунад;
– танҳо пас аз он, ки ин корро яке аз калонсолон мекунад;
– танҳо пас аз он, ки инро яке аз меҳмонони фахрӣ мекунад;
– дарҳол пас аз он, ки сари миз менишинед;
#. Шумо бо ҳамшарики кориатон оид ба вохӯрӣ маслиҳат кардаед ва чанд
дақиқа пештар барои дарёфти мизи мувофиқ меоед. Аммо аллакай 30 дақиқа мегузарад, вале ҳоло шарики шумо наомадааст. Шумо:
– ба худ хӯрок фармуда, ба хӯрдан сар мекунед;
– ба пешхизмат мегӯед, ки дигар интизор шуда наметавонед ;
+ хоҳиш мекунед, ки барои исботи он, ки шумо ӯро бисёр интизор шудед,
муаррифномаи шуморо нишон диҳад;
– шумо ӯро бисёр интизор шудед.
#. Шумо ба хӯроки нисфирӯзии расмӣ даъват шудаед, аммо комилан фаромӯш кардаед. Шумо худро гунаҳкор ҳисобида, тасаввур мекунед, ки то чи андоза ҳамшарики шумо аз шумо ранҷидааст. Шумо:
– ба ӯ мактуб навишта, узр мепурсед;
– ба ӯ гул равон мекунед;
– ҳеҷ кореро ба анҷом намерасонед;
+занг зада, кӯшиш мекунед, ки вохӯрии навро маслиҳат намоед.
40 #. Чиро одоби муошират мехисобанд?
+одоби муошират як кисмати илми ахлок (этика) аст;
– одоби муошират як кисмати илми мантик аст;
– одоби муошират як кисмати илми фалсафа аст;
– одоби муошират як кисмати илми забон аст.
#. Одоби муошират аз чанд мафхуми асоси ибрат аст?
+ аз ду мафхуми асоси;
– аз чор мафхуми асоси;
– аз як мафхуми асоси;
– аз нух мафхум иборат аст.
#. Мафхуми этикет чиро дар назар дорад?
– коидахои одоби дарсгузарони;
+ коидахои одоби муошират;
– коидахои одоби хозирчавоби;
– коидахои одоби хонадори.
#. Принсипхои ахлокии муошират чандтоанд?
– ду-то;
– се-то;
+чор-то;
– панч-то;
#. Ду шахс пешорӯи ҳамдигар меоянд. Кӣ пештар салом медиҳад?
– хар ду баробар салом медиханд;
+ касе, ки пештар дид салом медихад;
– хурд ба калон салом медихад;
– калон ба хурд салом медихад;
Ин ду мисраи шеъри ба таалуқ дорад? Ай писар, гар пештар гӯӣ салом,
Оташи дӯзах шавад бар ту ҳаром.
+ Фаридаддини Аттор
-Саъдии Шерозӣ
-М.Ѓазолӣ
– Сино
#. Шахсе ба биное ворид мешавад, ки дар он гурӯҳи одамон ҷой доранд. Кӣ ва чӣ тарз салом медиҳад?
+ шахси воридгашта ба хама умуми салом медихад;
– шахси воридгашта бо хама ба алохидаги салом медихад;
– шахси воридгашта салом намедихад;
– ба шахси воридгашта салом намедиханд.
#. Роҳбар ва корманд дар вазъияти ғайрикорӣ вомехӯранд. Кӣ пештар салом медиҳад?
– хар ду баробар салом медиханд;
+ касе, ки пештар дид салом медихад;
– корманд ба рохбар салом медихад;
– рохбар салом надода мегузаранд.
#. Агар пешорӯи шумо мард ва зане оянд ва ҳарду ба шумо шинос бошанд
чӣ тавр бояд салом дод?
– танхо ба мард;
– танхо ба зан;
– аввал ба мард баъд ба зан;
+ба хар ду якчоя;
#. Оё мубодилаи бусаҳо ҳангоми вохӯриҳо ҷоиз аст?
+ чоиз нест;
– дар зарурият чоиз аст;
– дар зарурият чоиз нест
– бо хохиши тарафайн чоиз аст.
#. Ба фикри шумо чи тавр бояд ҳамсари худро муаррифӣ кард?
+ бо ному номи падар;
– аз руи вазифааш;
– аз руи номи яке аз фарзандон;
– аз руи авлод.
#. Оё мумкин аст муаррифномаро бо хатбар равон кард?
-мумкин аст;
-мумкин нест;
+танҳо бо тариқи почтаи электронӣ;
– танҳо бо дастидигар кас
#. Ба фикри шумо дар чӣ қадар вақт шахс метавонад таассуроти аввалини худро дар бораи дигар шахс омода созад?
+дар як нишаст
– дар ду нишаст
– дар се нишаст
– дар чор нишаст
#. Оё соҳибхонаҳо (мизбонон) метавонанд меҳмонҳоро ба сари миз даъват намоянд, дар ҳолате, ки ҳамаи даъватшудагон ҷамъ нашудаанд?
+наметавонанд;
-меҳмони омадаро шинондан мегиранд;
– агар аз соати муайян шуда 15 дақиқа гузашта бошад, мумкин;
-омадани ҳамаи меҳмонҳоро интизор шудан лозим аст.
#. Маданияти рафтор чист?
– маҷмӯи муносибатҳои байни инсонҳо;
+ як соҳаи пурраи муносибати одам ба одам, ҷамъият, табиат, ашё, ки аз насл ба насл гузашта ташаккул меёбад;
– арзишҳои фарҳангист;
– комёбиҳои моддиву маънавист.
#. Оё мумкин аст, ки дар қабулгоҳои расмии корӣ ба ягон шахс тӯҳфа намоянд?
-мумкин аст;
-мумкин нест;
+танҳо дар ҳолати ҳамкорро ба нафақа гусел кардан ё якумра ба давлати дигар рафтан;
-дар вақти ҷашни зодрӯз.
#. Агар рақс дар ҷамъомаде дар вақти нишаст дар сари миз ба амал ояд, мард бояд аввал киро ба рақс даъват намояд?
+аввал оилаи худро;
– зани дар бари худ нишастаро (агар танҳо бошад) баъд оилаи худро;
– аввал соҳибҷашнро;
– зани рӯ ба рӯяш нишастаро.
Халқи тоҷик дар миёни халқҳои дигар чи гуна машҳур аст?
+ҳамчун халқи инсондӯст, раҳмдил таҳамулгаро ва маҳмоннавоз
– ҳамчун халқи инсондӯст
– раҳмдил таҳамулгаро ва маҳмоннавоз
– инсондӯст, раҳмдил таҳамулгаро
Вақте ки ба хонаи мо меҳмон меояд мо бояд чи тавр ӯро пешвоз гирес?
+бояд бо чеҳраи кушод пешвоз гирем
– бо овози баланд
– бо лаҳни ширин
– бо овози паст